Hogeschool van Amsterdam

Collegekaart

Elke student van de HvA krijgt een collegekaart. Dit is een persoonlijke kaart die je onder andere gebruikt als identificatie tijdens tentamens, bij het lenen van boeken en bij het betalen bij koffie- en theeautomaten en printers.

Waar heb ik de collegekaart voor nodig?

De collegekaart gebruik je:

  • als identificatie bij onderwijs, tentamens en studiecentra op alle HvA-locaties
  • om te betalen met een tegoed op je collegekaart. Met het tegoed kun je betalen bij de snoep- en frisdrankautomaten, de automaten met warme dranken als koffie en thee, bij de Servicepunten/Klantenservicebalies en de bibliotheekbalies (naast pinnen). Let op: dit betaaltegoed is nog niet gekoppeld aan het bestaande HvA-printtegoed. In de toekomst zullen ook HvA-studenten met één en hetzelfde betaaltegoed bij de printers kunnen betalen (verwachting eind 2016/begin 2017)
  • om te betalen bij Eurest-cateringlocaties
  • bij het betalen voor Het Nieuwe Printen. Bekijk  overhetnieuweprinten.nl voor informatie, instructies en veelgestelde vragen over printen, printtegoed, scannen en kopiëren binnen de HvA
  • bij het lenen van boeken bij de hogeschool- en universiteitsbibliotheek
  • bij het gebruik van de lockers in het Benno Premselahuis, Fraijlemaborg, Kohnstammhuis, Muller-Lulofshuis, Theo Thijssenhuis en Wibauthuis.

Hoe vraag ik een collegekaart aan?

  1. Voor het aanvragen van een collegekaart moet je eerst je pasfoto uploaden. Hiervoor heb je je HvA-ID nodig, die je per e-mail hebt ontvangen met een inlognaam en wachtwoord. Voor het uploaden van je pasfoto ga je naar mijnhvapas.nl
  2. Gebruik voor het uploaden van je pasfoto een van de volgende browsers (vanaf versie): Internet Explorer 8, Safari 10, Firefox 11, Opera 11 en Google Chrome 18
  3. De collegekaart kun je afhalen bij een Servicepunt/Klantenservicebalie op de locatie van je opleiding. Je krijgt van hen bericht wanneer je kaart klaarligt. Start je in september met je opleiding, en heb je voor 15 augustus je collegekaart aangevraagd, dan krijg je je kaart eind augustus thuisgestuurd op het adres dat je in Studielink hebt opgegeven. Let op: heb je een adres in het buitenland opgegeven, dan kun je je collegekaart ophalen bij een Servicepunt of Klantenservicebalie op de locatie van je opleiding.

Hoe activeer ik mijn collegekaart?

Na ontvangst van je collegekaart kun je bij een Servicepunt of Klantenservicebalie je kaart laten activeren. Neem je nieuwe collegekaart en een geldig ID, paspoort of rijbewijs mee. Let op: het activeren van je kaart is ook nodig om te kunnen betalen met je collegekaart. 

Hoe laad ik het tegoed op mijn collegekaart op?

Je kunt tegoed op je collegekaart laden:  

HvA-locatie, Adres, Waar te vinden

Dr. Meurerhuis, Dr. Meurerlaan 8+10, entree

Fraijlemaborg, Fraijlemaborg 133, 1 e etage

Kohnstammhuis, Wibautstraat 2-4, bij servicebalie

Leeuwenburg, Weesperzijde 190, bij restaurant

Muller-Lulofshuis, Wibautstraat 5a, bij dakterras 2 e etage

Nicolaes Tulphuis, Tafelbergweg 51, entree t.o. receptie

Wibauthuis, Wibautstraat 3B, bij het restaurant

Je kunt als HvA-student ook het tegoed op de kaart opladen bij de oplaadpunten op de grotere UvA-locaties. 

Voor het opladen via de website betaal je € 0,50 bankkosten per opwaardeertransactie. Opladen bij de oplaadpunten op de locaties is gratis.

Let op: je collegekaart dient geactiveerd te zijn om te kunnen betalen. Heb je dit nog niet gedaan? Ga dan naar een van de Servicepunten of Klantenservicebalies om je kaart te activeren.

Printtegoed laad je nog op via een apart printtegoed (dockeys). Eind 2016 zal je ook je printtegoed kunnen opladen via www.hva.nl/betaaltegoed, zodat je dan ook met dit betaaltegoed kunt printen. 

Hoe lang is de collegekaart geldig?

Zolang je ingeschreven bent bij de Hogeschool van Amsterdam.

Waar zijn de Servicepunten en Klantenservicebalies?

Het activeren van je collegekaart kan bij de Servicepunten en Klantenservicebalies op de HvA-locaties. Tijdens de vakanties en collegevrije periodes zijn de balies open, maar wellicht met aangepaste openingstijden. Ook tijdens de vakantieperiode wordt je collegekaart naar het in Studielink opgegeven postadres gestuurd.

Is de collegekaart ook het Bewijs van Inschrijving?

De collegekaart is geen Bewijs van Inschrijving. Het Bewijs van Inschrijving ontvang je via e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres in Studielink, nadat je aan alle inschrijfvoorwaarden hebt voldaan en het collegegeld hebt betaald.

Nog geen collegegeld betaald, maar wel een collegekaart. Klopt dat?

Ja, alle studenten die ingeschreven staan krijgen een collegekaart. En alle nieuwe studenten die in Studielink een verzoek tot inschrijving hebben ingediend ook.

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal?

  • Je kunt je collegekaart blokkeren via mijnhvapas.nl en bij een Servicepunt of Klantenservicebalie.
  • Vraag op mijnhvapas.nl een nieuwe collegekaart aan (betalen via iDeal). Een nieuwe collegekaart kost €15,- in verband met veiligheid, productie, administratie- en verzendkosten. Met je nieuwe kaart heb je automatisch weer beschikking over je betaaltegoed (als er geen tegoed is afgehaald).
  • Is je kaart gestolen en heb je een proces-verbaal? Ga daarmee naar één van de Servicepunten of Klantenservicebalies om gratis een nieuwe collegekaart aan te vragen.
  • Je ontvangt per e-mail bericht wanneer je je nieuwe collegekaart kunt ophalen.

Vragen?

Neem contact op met de Servicedesk van de HvA via servicedesk-fs@hva.nl of telefoon: 020 595 1144.

Gepubliceerd door  Facility Services 18 juli 2016