Hogeschool van Amsterdam

Media, Informatie en Communicatie

Bachelor, voltijd

Media, Informatie en Communicatie (MIC) leidt je op tot de allround mediaprofessional van morgen. Je leert alles over productie, redactie en marketing van crossmediale uitingen.

Wil je graag werken in de mediawereld en meebepalen waar media aandacht aan besteden? Denk je na over de invloed van de media en zou je bijvoorbeeld zelf een nieuw medium in de markt willen zetten? Ben je goed in taal maar schrik je niet van cijfers? Denk je erover na waarom de ene cover meer aantrekkingskracht heeft dan de andere? Ben je nieuwsgierig en geïnteresseerd in actualiteit? Wil je een expert worden in het vinden en toegankelijk maken van de juiste informatie?

Dan is de opleiding Media, Informatie en Communicatie van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) wellicht de juiste studie voor jou.

MIC visual device

De belangrijkste vakken in de propedeuse zijn Redactie en Journalistiek, Media en Maatschappij, Onderzoek, Marketing en Contentmanagement. Je werkt aan projecten met echte opdrachtgevers.

Lees meer

Deze opleiding biedt studenten gemiddeld 16 contacturen per week in het eerste studiejaar. Een studiejaar bevat 42 lesweken. Een contactuur is een onderwijsuur (van 50 minuten) waarbij een docent aanwezig is.

Lees meer

Na de opleiding MIC kun je bijvoorbeeld aan de slag als redacteur of producer bij web, print, tv en/of radio, als communitymanager of als mediamarketeer. Bekende werkgevers zijn Sanoma, Radio 2, NU.nl, NOS op 3 en Het Parool. Ook kun je aan het werk als zelfstandig ondernemer. Binnen de opleiding hebben we daar veel aandacht voor.

Lees meer

Je wordt tot deze studie toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo-4-diploma. Voor de havo- en vwo-profielen N&T, N&G en C&M geldt als aanvullende eis het vak Economie of M&O.

Lees meer

Voor studiejaar 2017-2018 kun je je vanaf 1 oktober 2016 tot op uiterlijk 1 mei 2017 inschrijven aan de hand van het stappenplan. Een verplicht onderdeel van je inschrijving is de studiekeuzecheck.

Lees meer
Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie