Hogeschool van Amsterdam

Jaar 2

Het algemene programma loopt door tot in het eerste blok van het tweede jaar. In het volgende blok loop je een oriënterende stage van tien weken. Lees meer over stage via het menu-item stage

Halverwege het tweede jaar kies je voor een verdiepende specialisatie van een halfjaar. 

Communicatie biedt de volgende specialisaties aan:

Ben jij maatschappelijk betrokken? Zie jij jezelf eerder als woordvoerder van Asscher dan als accountmanager bij Albert Heijn? Wil je de publieke opinie wijzigen over acties van bijvoorbeeld politie of leger? Of zou je graag een Postbus 51-spotje maken om bepaald gedrag van mensen te beïnvloeden?

Met deze specialisatie kun je een van de duizenden communicatieprofessionals bij de overheid; in de politiek of bij een maatschappelijke instantie worden. Je formuleert een communicatiestrategie en bepaalt de boodschap, doelgroep en communicatiemiddelen. Met als doelgroep de burger.

Vind jij het intrigerend dat iedereen een iPhone wil, terwijl de meesten niet eens weten wat het product allemaal kan? Dat Calvé goed verkocht wordt al is het duurder dan andere, ook lekkere pindakaas?

Linda. is meer dan een magazine. Het is een merk, met events, boeken, sites, apps. Net als Andre Rieu of Anouk. Veel organisaties verkopen niet meer hun product of dienst, maar laden hun merk. Omdat producten en diensten steeds meer op elkaar gaan lijken, wordt het bouwen aan een merk steeds belangrijker. Corporate branding bewerkstelligt de miljoenenwaarde van grote merken. Heineken is veel meer dan een biertje. Daarom wil bijna ieder bedrijf tegenwoordig een brandmanager (groeiende markt). Samen met management, medewerkers en externe stakeholders bepaalt hij of zij de totstandkoming, stabilisatie en neergang van een merk.

Dit is de aftermovie van de tweede editie TED Talks bij de HvA-opleiding Communicatie. Tweedejaarsstudenten van de specialisaties Merkenmanagement en Publieke sector pitchen over onderwerpen als subliminale reclame, merkliefde, personal branding en reputatiemanagement.

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 21 september 2016