Hogeschool van Amsterdam

Beroepsmogelijkheden

AMFI

Na de opleiding ben je goed voorbereid op de arbeidsmarkt. De drie afstudeerrichtingen dekken alle mogelijke beroepen in de mode-industrie op hbo-niveau. Tijdens en na je studie profiteer je van de uitstekende contacten die AMFI onderhoudt met de (internationale) mode-industrie en het bedrijfsleven. Ook heeft AMFI een LinkedIn-groep voor alumni. Alumni worden via deze site op de hoogte gehouden van AMFI-activiteiten en uitgenodigd voor events zoals openingen, symposia en eindexamenpresentaties.

Fashion & Design

Als creatief talent leer je bij Fashion & Design alles over vorm, kleur, materiaal en techniek, maar ook over de maatschappelijke, economische en culturele achtergronden van mode. Je ontwikkelt een persoonlijke visie op mode die je uitwerkt in kleding- en stylingconcepten. Na je studie kun je bijvoorbeeld werken bij G-Star, Ann Demeulemeester, H&M, Lanvin, Adidas, ELLE of de Bijenkorf.

Fashion & Management

Bij Fashion & Management leer je de mode-industrie tot in detail kennen. Na je studie zet je je managementkwaliteiten en inzichten in om kleding zo effectief mogelijk in te kopen, te laten produceren en te verkopen. Daarnaast ben je in staat om antwoord te geven op duurzaamheidvraagstukken, bijvoorbeeld voor Tommy Hilfiger, Hunkemöller, Diesel, Hugo Boss, Zeeman, Nike, C&A, Suitsupply of Coolcat.

Fashion & Branding

Bij de afstudeerrichting Fashion & Branding leer je dat een concept aan de basis staat van elk modemerk. Het concept is van invloed op de ontwerpen, de assortimenten en de communicatie- en verkoopstrategie. Je leert een concept te ontwikkelen en te bewaken en om te gaan met zowel vormgevingsprincipes als het opzetten van een merkstrategie. Na je studie kun je bijvoorbeeld aan de slag bij modemerken (American Apparel, Adidas, Diesel), tijdschriften (Glamcult, CODE Magazine), trend-, ontwerp- en reclamebureaus (Stijlinstituut, Concrete Associates, DDB) of bedrijven (HEMA, Unit Creative Management, Scotch & Soda).

amfi 5

Fotograaf: Joris van Egmond

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 31 augustus 2016