Hogeschool van Amsterdam

Overzicht vakken

Bekijk hieronder de vakken die het eerste jaar worden aangeboden.

Studieprogramma Commerciële economie*
 Jaar 1
 Blok 1: Sales
  • Project Sales  
    (o.a. targets, resultaatgerichtheid, plannen)
  • Onderwerpen rondom Commercie in Bedrijf  
    (o.a. bedrijfsprocessen en juridische context, marketingplanning, bedrijfseconomische aspecten binnen een bedrijf, communicatie, klantbenadering, sales, marketing)
  • Personal Branding en Physical Awareness
    (persoonlijke ontwikkeling met competentieontwikkeling en sport)
  • Communicatieve Vaardigheden (communicatiemodel, soorten presentaties, voorbereiding pitch en positionering)
  • Business English
 Blok 2: Junior Marktonderzoeker
  • Project Marktonderzoek
    (o.a. onderzoeksvoorstel, onderzoeksrapport, methoden en technieken, SPSS-training)
  • Onderwerpen rondom Externe Omgeving
    (o.a. marktanalyse, concurrentieanalyse, afnemersanalyse, koopgedrag, distributieanalyse)
  • Personal Branding en Physical Awareness
  • Communicatieve Vaardigheden
    (interviewvaardigheden, zakelijk rapporteren, spelling en stijl)
  • Business English 
 Blok 3: Junior Marketeer
  • Project Concurreren
    (o.a. marketingmix, SWOT, merkstrategie, marketingcommunicatie-doelstellingen, positionering)
  • Onderwerpen rondom Operationele Marketing  
    (o.a. marktaandelen, prijzen, marges, prijselasticiteiten, distributiekengetallen, communicatie, consumentengedrag)
  • Personal Branding en Physical Awareness
  • Communicatieve vaardigheden (focusdiscussie)
  • Business English 
 Blok 4: Ondernemer
  • Project New Business Development
    (o.a. creativiteitstechnieken, projectmanagement, succesvol ondernemerschap, haalbaarheidsanalyse, New Business Development plan, business pitch)
  • Onderwerpen rondom Inrichten van de Organisatie  
    (o.a. inleiding management, organisatiestructuur- en cultuur, inkoop en logistiek, resultatenrekening, kostprijsberekeningen, financiering)
  • Personal Branding en Physical Awareness
  • Communicatieve Vaardigheden
    (doel- en doelgroep denken, taalgebruik en framing, schrijftips)
  • Business English
* Aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend.
2 december 2014