Hogeschool van Amsterdam

Afstudeerrichting Marketing & Sales

Algemene afstudeerrichting

Marketing & Sales

Marketing & Sales is de algemene afstudeerrichting binnen Commerciële Economie. Je kunt met deze brede afstudeerrichting beginnen, als je het eerste jaar minimaal 50 van de 60 studiepunten van de opleiding Commerciële Economie haalt. Als je Marketing & Sales hebt gestudeerd, weet je niet alleen alles over de wensen en behoeften van klanten, je weet dit ook nog eens te vertalen naar verkoop- en marketingactiviteiten. Hierdoor ben je van grote waarde voor bedrijven.

IS MARKETING & SALES IETS VOOR JOU?

Wil jij weten hoe je producten goed in de markt zet zodat je de omzet van een bedrijf kunt verhogen? Vind jij het ook zo interessant om specifieke doelgroepen te selecteren en te benaderen? En ben je graag breed opgeleid en inzetbaar? Dan is Marketing & Sales misschien wel iets voor jou.

BREED INZETBAAR

Marketing & Sales is een afstudeerrichting voor iedereen die graag commercieel wordt opgeleid en breed inzetbaar wil zijn. Je hebt een bachelordiploma Commerciële Economie op zak en kunt dus veel kanten op.

STUDIEPROGRAMMA

De afstudeerrichting Marketing & Sales is sterk praktijkgericht en heeft een brede oriëntatie. Je wisselt colleges en trainingen af met realistische praktijkopdrachten, waar je zowel individueel als in groepsverband aan werkt. Elk studiejaar bestaat uit vier blokken van tien weken. Aan bod komen onder andere marketing, sales, accountmanagement, marktonderzoek, kostprijsberekeningen, logistiek, projectmanagement en communicatieve vaardigheden. Daarnaast wordt bijvoorbeeld aandacht besteed aan internationaal zaken doen en digital marketing.

De laatste twee jaar kun je zelf richting geven aan je afstudeerrichting. Je volgt een minor, waarmee je je studie kunt verbreden of verdiepen. En daarnaast kies je je stage en afstudeeropdracht.

WAAR LOOP JIJ STAGE?

Tijdens de stage in het derde jaar leer je de praktijk echt van binnenuit kennen. Bijvoorbeeld bij een multinational of retailorganisatie waar je een concurrentieonderzoek doet, een advies uitbrengt of een marketingcommunicatieplan schrijft.

AFSLUITEN MET EEN AFSTUDEEROPDRACHT

In het laatste jaar studeer je af met een afstudeeropdracht over een commercieel vraagstuk. Je ontwikkelt bijvoorbeeld een marketingplan voor een nieuwe frisdrank, of je doet onderzoek naar het effect van een imagocampagne van een financiële dienstverlener. Na je afstudeeropdracht ben je goed voorbereid op de arbeidsmarkt.

15 januari 2015