Hogeschool van Amsterdam

Afstudeerrichting Digital Marketing

Gespecialiseerde afstudeerrichting

digital marketing

Digital Marketing is een afstudeerrichting van Commerciële Economie. Nadat je het eerste jaar minimaal 50 van de 60 studiepunten van de opleiding Commerciële Economie hebt gehaald, kun je de afstudeerrichting Digital Marketing kiezen. Als je Digital Marketing hebt gestudeerd, weet je niet alleen alles over social media marketing, mobile en customer insights, je weet dit ook nog eens toe te passen waardoor je van grote waarde bent voor bedrijven.

IS digital MARKETING IETS VOOR JOU?

Ben jij gefascineerd door alle nieuwe digitale diensten die op de markt komen? Vind jij het ook zo interessant om hiermee specifieke doelgroepen te benaderen? Dan is Digital Marketing misschien wel iets voor jou.

OOK BUITEN DE BRANCHE KUN JE AAN DE SLAG

Digital Marketing is een afstudeerrichting voor iedereen die geïnteresseerd is in de nieuwe digitale diensten en hoe deze in te zetten. Maar valt je oog na afloop op een leuke marketingfunctie in een ander vakgebied, dan is dat geen probleem. Je hebt een bachelordiploma Commerciële Economie op zak en kunt dus veel kanten op.

STUDIEPROGRAMMA

De afstudeerrichting Digital Marketing is sterk praktijkgericht. Je wisselt colleges en trainingen af met realistische praktijkopdrachten, waar je zowel individueel als in groepsverband aan werkt. Elk studiejaar bestaat uit vier blokken van tien weken. Aan bod komen onder andere Analytics, Customer Insights, Big-Data, Social Media Marketing, Multi-Channel, Affiliate Marketing, Mobile, Augmented Reality en 3D-Printing.

De laatste twee jaar kun je zelf richting geven aan je afstudeerrichting. Je volgt een halfjaar een internationaal programma, bijvoorbeeld door uitwisseling met een buitenlandse universiteit, een internationale stage of een internationaal semester binnen HvA Economie en Management / HES. Ook volg je een minor, waarmee je je studie kunt verbreden of verdiepen.

WAAR LOOP JIJ STAGE?

Tijdens de stage in het derde jaar leer je de praktijk echt van binnenuit kennen. Bijvoorbeeld bij een online media bedrijf waar je een marktonderzoek doet, een advies uitbrengt of een digital marketingplan schrijft.

AFSLUITEN MET EEN AFSTUDEEROPDRACHT

In het laatste jaar studeer je af met een afstudeeropdracht over een vraagstuk op het gebied van digital media. Je ontwikkelt bijvoorbeeld een digital marketingplan voor een nieuw televisiestation, of je doet onderzoek naar het effect van een digital mediacampagne op het imago van een frisdrank. Na je afstudeeropdracht ben je goed voorbereid op een baan in de digital media branche en ben je van grote waarde voor bedrijven.

Als ik er achter kom dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, wat dan?

Mocht blijken dat de afstudeerrichting niet bij je past, dan kan je in overleg met je coach en de opleiding besluiten over te stappen naar de brede afstudeerrichting Marketing & Sales.

 

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 1 maart 2016