Hogeschool van Amsterdam

Commerciële Economie

Bachelor, voltijd

Na je studie kun je de wensen en behoeften van de klanten vertalen naar verkoop- en marketingactiviteiten. Hiervoor doe je onderzoek en stel je plannen op. En je bedenkt hoe je een product of merk het best onder de aandacht van de doelgroep kunt brengen. Al deze zaken komen aan de orde bij de studie Commerciële Economie.

Het eerste jaar begin je met een brede oriëntatie: je maakt kennis met sales, marktonderzoek, marketing en ondernemerschap. Je doet kennis op en traint je vaardigheden in bijvoorbeeld Engels, communicatieve vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling. Na het eerste jaar ga je dieper in op de theorie en praktijk. Naast de brede opleiding Commerciële Economie (Marketing & Sales) kun je ook kiezen voor de afstudeerrichtingen Digital Marketing, Ondernemerschap of Sportmarketing. Je hebt de mogelijkheid een meer persoonlijke invulling te geven aan je opleiding door het kiezen van je minor of bijvoorbeeld een internationale stage te lopen. Je rondt je studie af met een afstudeeropdracht.

Lees meer

Bij deze opleiding heb je minimaal 16 contacturen per week in het eerste studiejaar. Een studiejaar bevat 42 lesweken per jaar. Een contactuur is een onderwijsuur (van 50 minuten) waarbij een docent aanwezig is.

Lees meer

Het werkterrein van een commercieel econoom is breed. Je kunt vaak aan de slag bij grote of kleine bedrijven, reclamebureaus, marktonderzoekbureaus, maar ook bij nonprofitinstellingen. Of je start je eigen marketingadviesbureau.

Lees meer

Diploma mbo niveau 4, havo of vwo.

Lees meer

Schrijf je uiterlijk op 1 mei in via Studielink. Hiervoor heb je een DigiD nodig. Het aanvragen en verkrijgen van een DigiD neemt ca. 5 werkdagen in beslag. Na inschrijving is het verplicht om deel te nemen aan een studiekeuzecheck (www.hva.nl/skc). Je wordt hiervoor door de opleiding uitgenodigd en krijgt een studiekeuzeadvies.

Lees meer
Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie