Hogeschool van Amsterdam

Studieprogramma - Jaar 3 en 4

Commerciële Economie Deeltijd

De acht semesters van deze studie kunnen elk afzonderlijk worden gevolgd. Kies je ervoor om de semesters parallel te volgen, dan kun je de studie versneld afronden. Op deze pagina vind je een gangbare invulling van het studieprogramma voor de laaste twee jaar.

JAAR 3

Hoe gebruik je social media? Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf via Google gevonden wordt? Je leert in het derde jaar bij het semester Marketing Communication alles over de traditionele marketingmix en de nieuwste marketingtechnieken. Je stelt een marketingcommunicatieplan op en onderzoekt een internationaal product met een internationaal team.

Ook dit jaar is er veel aandacht voor competentieontwikkeling. Je rondt bijvoorbeeld Persoonlijke Professionalisering af middels een tussentijds assessment. Op basis van het assessment ontvang je een bindend advies voor je verdere ontwikkeling. Het volgen van extra colleges Engels kan ook nog in jaar 3.

Resultaten na het derde jaar

  • marketingcommunicatieplan
  • marketbasket (internationaal) 
  • competentieontwikkeling

JAAR 4

In het vierde jaar rond je de studie af met een afstudeeropdracht en een minor. De afstudeeropdracht is een onderzoeksrapportage over een actueel vraagstuk uit de beroepspraktijk, bij voorkeur in de organisatie waar je werkt. In het laatste jaar sluit je ook Persoonlijke Professionalisering af met een portfolioassessment, het eindassessment.

Het volgen van een minor is ook mogelijk in het laatste jaar. Een minor is een keuzeprogramma van een half jaar ter verdieping of verbreding van je studie.

Resultaten na het vierde jaar

  • Een advies of oplossing die direct uitvoerbaar is
  • Een verantwoordingsverslag waarin je duidelijk maakt welke keuzes je hebt gemaakt
  • Een afstudeergesprek waarin je aantoont dat je het eindniveau beheerst

MINOR

In het zevende semester kun je voor een half jaar een minor volgen. Dit is een keuzeprogramma waarmee je je kennis kunt verbreden of verdiepen. Er is ruim aanbod minoren waaruit je kunt kiezen bij de Hogeschool van Amsterdam, of een andere instelling.

Hieronder vind je een aantal minoren die voor een Commerciële Economie deeltijdstudent interessant kunnen zijn. Je kunt ook kiezen voor een totaal andere minor.

Lees in de studiegids meer over de semesters en modules.

This minor combines language learning, i.e. the development of high level English language skills (C1+  level) with content, i.e. a deeper understanding of the consequences of culture for all aspects of marketing communications.

Through case studies, paper writing and debates students will develop their vision on global marketing communications and at the same time develop their debating and writing skills in professional, academic English. 

The skies nowadays are full of airplanes carrying professionals, travelling to do business abroad. They need to be able to communicate effectively in cros-cultural settings or build trust with culturally diverse partners.

This minor aims to prepare participants for such practical business situations.

The international mobility is set up to let students experience intense short foreign stays combined with inspiring professional tasks at the highest level.

Students will perform marketscans for Dutch embassies within Europe, and actually present these on location.

The Business English minor is intended for those motivated HvA/AUAS students who wish to improve their practical language skills primarily within the field of business English.

The course focuses on improving both fluency and listening skills in business contexts, such as meetings and telephone conversations, as well as on improving writing skills for business: letters, memos, faxes and e-mails.

Developing a familiarity with and knowledge of the most frequently used business terminology will also be an integral part of the course.

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 19 september 2016