Hogeschool van Amsterdam

Media en Communicatie

We kunnen ons geen wereld meer voorstellen zonder communicatie en het gebruik van interactieve media. Boodschap, middelen en media worden op een innovatieve en creatieve wijze ingevuld om de doelstellingen van een organisatie te realiseren.

In de visie van Media en Communicatie ontwikkelt de ‘human centered’-aanpak zich steeds meer. We bestuderen de mens in zijn sociale en maatschappelijke context als basis van interactieve media-concepten. Een goede aansluiting op de huidige én toekomstige beroepspraktijk staat voorop. 

Een mediaprofessional is informatievaardig en denkt crossmediaal. Daarnaast moet je doelgroepgericht content kunnen produceren, organiseren, toegankelijk maken, communiceren en uitgeven. Afhankelijk van de gekozen specialisatie gaan afgestudeerde Media, Informatie en Communicatiestudenten aan de slag bij bijvoorbeeld mediabureaus, omroepen of uitgeverijen.  

Een afgestudeerde communicatiespecialist komt terecht op de in- of externe communicatieafdeling van een multinational of non-profitorganisatie. Ook bij een reclamebureau of de overheid is een communicatiestudent op zijn plek.  

16 maart 2015