Hogeschool van Amsterdam

Programma Ondernemerschap

Store Innovation

Entrepreneurial Lab

In het Store Innovation Lab werken retailers, brancheorganisaties en aanbieders van (in-)store technologie, samen met onderzoekers, studenten en docenten van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Door het uitvoeren van praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek wordt nieuwe kennis gegenereerd die bijdraagt aan de optimalisering van de fysieke en virtuele winkelbeleving.

 

Waarom?

Er is sprake van een toenemende vervaging tussen het online- en fysiek winkelen. De sterke groei van mobiel internet en e-commerce, het groeiend aanbod van in-store technologieën waarmee retailers online activiteiten in hun winkel kunnen integreren en de toenemende vraag van webwinkels naar fysieke winkelruimte dragen hieraan bij. Naar verwachting ziet de fysieke winkel er in de toekomst anders uit dan vandaag de dag.

Retailers worstelen met de vraag hoe fysieke winkels in de toekomst aantrekkelijk kunnen blijven voor de consument die in toenemende mate online en mobiel winkelt. De vraag is dan ook welke nieuwe concepten en technologieën, variërend van digitale passpiegels tot slimme kassasystemen, daarbij van toegevoegde waarde zijn. Het Store Innovation Lab helpt retailers middels onderzoek om dit soort innovatieve winkelconcepten te ontwikkelen en te valideren.

 

Een voetganger loopt langs een winkel die uitverkoop heeft wegens opheffing.

Wie?

Het Store Innovation Lab is een initiatief van de lectoraten  Crossmedia en  Online Ondernemen van de Hogeschool van Amsterdam. Voor meer informatie over het lab en samenwerkingsmogelijkheden, kunt u contact opnemen met:

- Ditte de Graaff - Coördinator Store Innovation Lab (tel: 06-13322977 – email:  d.de.graaff@hva.nl)

- Dhr. Dr. H.M.M. van Vliet - Lector Crossmedia (FMCI) (email:  h.m.m.van.vliet@hva.nl )

- Dhr. Dr. J.W.J. Weltevreden- Lector Online Ondernemen (FBE) (mail:  j.w.j.weltevreden@hva.nl )

Gepubliceerd door  Ondernemerschap 5 februari 2016