Kenniscentrum Techniek

Lector Inge Oskam geeft masterclass over circulaire economie

6 nov 2023 10:07 | Kenniscentrum Techniek

Op 12 oktober vond de conferentie Logistiek Beweegt de Circulaire Economie plaats bij de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Tijdens de conferentie werd een online masterclass circulaire economie gedeeld van Inge Oskam, lector Circulair Ontwerpen en Ondernemen aan de HvA.

Op 12 oktober kwamen professionals in logistiek, ondernemers, wetenschappers, beleidsmakers en studenten samen om kennis te delen en aan de slag te gaan met logistiek in de circulaire economie. Want logistiek speelt een cruciale rol in de transitie naar een circulaire economie. Een economie waarin afval wordt geminimaliseerd en materialen en producten worden hergebruikt, gerepareerd en gerecycled. Een economie waarin ketens circulair zijn, met logistiek als belangrijke drijvende kracht.

Speciaal voor de conferentie gaf Oskam een online masterclass circulaire economie, hieronder te bekijken. In tien minuten neemt ze je mee in de circulaire transitie: waar staan we nu, welke ontwikkelingen zijn er gaande, welke rol speelt R-ladder hierbij en wat zijn de kansen voor logistiek.