Kenniscentrum Techniek

Zes video's over samenwerking onderzoekers en studenten

‘Studenten zijn onze ogen en oren’

26 jun 2023 15:30 | Kenniscentrum Techniek

Praktijkgericht onderzoek draagt bij aan innovatie bij bedrijven en gemeenten, en is een verrijking van het onderwijs. Onderzoekers en studenten vertellen in een serie van zes korte video’s hoe zij met elkaar samenwerken en waarom dit zo belangrijk voor hen is.

Van waterberging en energiepositieve wijken tot duurzaam servies in de horeca: de Hogeschool van Amsterdam (HvA) staat met zijn onderzoek midden in de praktijk. Onderzoekers en studenten trekken in projecten intensief met elkaar op. Ze gaan bijvoorbeeld samen op stap voor veldproeven, geven instructies aan robots en bouwen computermodellen. Bekijk hieronder de zesdelige video-serie.

Scherpe vragen, creatieve oplossingen

‘Studenten zijn onze ogen en oren,’ zegt Melika Levelt, hoofddocent Logistiek bij de HvA in een van de video’s. ‘Ze stellen scherpe vragen en komen met creatieve oplossingen. En daar zijn wij onderzoekers, en onze praktijkpartners, hartstikke blij mee.’ De studenten doen op hun beurt onderzoekvaardigheden op en worden uitgedaagd om creatief na te denken. Benieuwd wat zij zeggen over de samenwerking? Bekijk dan snel de video’s.

De video’s op een rij