Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Vergroot woordenschat leerlingen

Nieuwe aflevering podcast Taal, gewoon doen!

13 nov 2023 14:39 | Urban Education

Om in de doeltaal te kunnen communiceren, heeft een leerling een behoorlijke woordenschat nodig. Maar hoe krijg je dat als docent voor elkaar?

Er staat een gloednieuwe podcastaflevering van #taalgewoondoen klaar. In deze aflevering praten Eline van Batenburg en Marrit van de Guchte met onderzoeker Elke Peters , docent Gjalt de Wijs en leerling Anna over het opmerken, verwerken en herhalen van woorden.

Ook gaan ze in op online tools als Google Translate en Quizlet en hoe leerlingen door met elkaar te chatten woordjes leren. Je kunt de podcast beluisteren op Spotify, iTunes of Podimo. Of ga direct naar de website www.taalgewoondoen.nl . Daar vind je ook alle achtergrondartikelen en taken die je in de klas kunt gebruiken.

Meer lezen? Je vindt hier het eindrapport.