FLOOR | Cultureel Platform HvA

Pariba

Filmscreening + nagesprek

Evenement

We kijken de korte film Pariba (16 min) en gaan met regisseur Amaris Garcia Gonzalez en twee studenten in gesprek over het perspectief en de ervaringen van Caribisch-Nederlandse studenten. Ook is er ruimte om je eigen ervaringen te delen.

• 📆 Dinsdag 23 april 2024

• ⏱️ 16.30 – 17.20 + borrel

• 📍Wibautstraat 3B - Amsterdam

• 💰 Gratis toegang

• ♿️ Rolstoelvriendelijk

• 🤝‍ FLOOR X HvAnti

Over Pariba

De vriendinnen Julie en Xiomara vieren zoals ieder jaar samen carnaval. De dag bestaat uit hun vaste rituelen, maar bij Julie komt langzaam het besef dat ze Xiomara - die van Aruba naar Nederland gaat verhuizen - volgend jaar moet missen. De meiden zullen elkaar nooit meer zien zoals ze dat nu doen. De melancholieke film vertelt het verhaal van honderden leerlingen die jaarlijks de ABC-eilanden verlaten vanwege een studie in Nederland. Dit betekent dat ze alles en iedereen achterlaten om een nieuw leven te beginnen in een vreemde omgeving.

Viewing party

Toe aan een beetje ontspanning? Bij FLOOR hebben we de ultieme studiebreak voor jou. Een paar keer per jaar pikken we een topfilm uit die je meeneemt op een emotionele, spannende of eye-opening reis. Plof neer op de bank of een zitzak en pak een bak popcorn. Na afloop sluiten we de film af met een korte discussie samen met een speciale gastspreker.

Gepubliceerd door  FLOOR 9 april 2024

Startdatum 23 apr