FLOOR | Cultureel Platform HvA

Rust vinden in tijden van onrust

Psychologie Toegepast #3

Evenement

Welke studierichting moet ik kiezen? Waar wil ik stagelopen? Bij welk bedrijf wil ik werken? Er zijn zoveel mogelijkheden en zoveel keuzes om te maken. Dat is best een uitdaging, vooral als jongvolwassenen. Daarom vertellen we je tijdens dit event hoe je je innerlijke rust kunt vinden tijdens drukke periodes.

Veel jongvolwassenen ervaren mentale uitdagingen in de eerste jaren van hun studie en carrière. De overvloed aan mogelijkheden vormt ook een uitdaging. Want wat moet je nu kiezen? Hoewel de westerse mens nooit zo welvarend was als nu, neemt de psychologische ontevredenheid toe. Het is daardoor van groot belang om te weten hoe je jezelf boven water houdt. De psychologische onrust ligt namelijk op de loer.

Tijdens het event gaat Cas van der Ven (Capgemini) in op het normaliseren van onrust en het realiseren van rust. Zo weet jij hoe je in een turbulente periode kunt navigeren en innerlijke rust kunt vinden. Dit gebeurt onder leiding van moderator Sietske Jansma (HvA Toegepaste Psychologie).

🗓️ Maandag 11 maart 2024

⏱️ 14.30 - 15.30 uur (inloop vanaf 14.15 uur)

📍 FLOOR - Wibautstraat 3b

♿️ De eventruimte is rolstoeltoegankelijk

💰 Gratis toegang

Over Cas en Sietske

Cas van der Ven

Cas is een toegepast psycholoog en werkt als sociale-vaardighedentrainer bij Capgemini Academy. De trainingen die hij ontwikkelt en geeft zijn veelal gebaseerd op kennis uit de psychologie. Hij geeft dagelijks training over verschillende thema’s zoals omgaan met stress, positief denken, communicatievaardigheden en veerkracht.

Sietske Jansma

Sietske Jansma is werkzaam binnen de opleiding Toegepaste Psychologie. Haar focus ligt met name op het gebied van life- en loopbaancoaching en duurzame inzetbaarheid. Daarnaast is zij coördinator van de Leergang Loopbaancoaching voor professionals en Faculteits-Keuzecoach binnen Studentenzaken van de HvA. “Vanuit mijn rol binnen het themateam Duurzame Inzetbaarheid ga ik graag met Cas in gesprek over zijn kennis en ervaring op dit relevante gebied van mentale weerbaarheid bij jong-professionals.

Gepubliceerd door  FLOOR 8 februari 2024

Startdatum 11 mrt