Student aan het woord

Testimonial

Ik wist wel dat ik iets in de gezondheidszorg wilde doen, maar nog niet precies ‘wat’. Tijdens een open dag liep ik min of meer per ongeluk het voorlichtingslokaal van Oefentherapie binnen. Toen ik daar hoorde wat de opleiding inhield was ik meteen verkocht: je richt je niet alleen op de klacht zelf, maar je kijkt naar de persoon in zijn geheel. Je kijkt naar wie ze zijn, wat ze doen en wat ze kunnen. Je zoekt naar de oorzaak van de klacht.

Yvette Struik - eerstejaars student Oefentherapie

Wat mij aanspreekt aan het beroep is dat je echt samenwerkt met de patiënt. Samen onderzoek je de klacht en denk je na over de oplossingen. Na de opleiding wil ik nog meer cursussen gaan volgen, omdat ik meer wil dan alleen oefentherapeut zijn. Maar alles stapje voor stapje. Eerst deze opleiding afronden!

De opleiding biedt veel mogelijkheden om zelf richting te geven aan de studie. Dat betekent wel dat je veel discipline moet hebben, anders kom je er niet. Zo moet je een vak als Anatomie blijven herhalen en oefenen. Goed kunnen plannen is dus erg belangrijk.