Hogeschool van Amsterdam

Opleiding Communicatie laat studiekiezers het vakgebied ervaren

22 mrt 2019 09:47 | Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie

Veel aankomend studenten blijken niet goed te weten wat de studie Communicatie inhoudt en wat de beroepsmogelijkheden ervan zijn. Daarom ontwikkelde de HvA-opleiding Communicatie ‘Unlocked’, een wervingscampagne gericht op scholieren en mbo’ers. Tijdens een exclusief evenement op 20 maart mocht een grote groep aankomend studenten binnenkijken bij aansprekende merken en merkenmakers als Roorda, HEMA, G-Star, ARTIS, XITE, Dawn en Accenture Interactive. Zo konden zij ervaren welke verschillende en uitdagende rollen er zijn.

Naast dit Unlocked-evenement zijn vlogs, video’s en andere branded content ontwikkeld, die moeten bijdragen aan het vergroten van de instroom van de opleiding én aan meer bewustwording bij de studiekiezer van het aantrekkelijke arbeidsperspectief. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Creative digital agency GRRR en bovengenoemde merken.

Stephanie Beckers, Opleidingsmanager HvA-opleiding Communicatie: "Door deze bijzondere wervingscampagne kunnen we studiekiezers echt laten ervaren hoe uitdagend en veelzijdig het vakgebied is. Daarnaast is het fantastisch hoe de deelnemende merken hebben bijdragen aan het mogelijk maken van deze campagne.”

Jeroen Disch, Design Lead bij GRRR: “Amsterdam is een merkenmekka. Het is daarom logisch om samen met deze populaire merken de studiekiezers te bereiken die geïnteresseerd zijn in merken en communicatie. Onze aanname dat een exclusief event goed zou lopen, blijkt te kloppen. De eerste editie was een succes en hoogstwaarschijnlijk krijgt de campagne dan ook een vervolg.”

Zie ook de Campagnefilm Unlocked voor social media; en FACQ! Frequently Asked Communication Questions aan XITE.