Hogeschool van Amsterdam

Story voor Amigos Colombianos een succes

Afsluiting van Project Storytelling

11 jun 2018 15:59 | Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie

Wie op 5, 6 en 8 juni het Kohnstammhuis van de Hogeschool van Amsterdam binnenkwam, viel midden in de eindexposities van project Storytelling. Eerstejaarsstudenten van de opleidingen Communicatie en Media, Informatie en Communicatie werkten de afgelopen weken aan een story voor hun opdrachtgever. Welk verhaal had de meeste impact?

Een verslag van onze studentenredactie

De eerstejaarsstudenten leerden de afgelopen weken hoe ze een communicatiestrategie moesten opzetten en uitwerken voor een opdrachtgever uit de praktijk. Hieruit rolden verscheidene story’s in de vorm van verschillende communicatieproducten, zoals video’s, websites en posters. De opdrachtgevers, maar ook vrienden, familie en kennissen waren bij de exposities aanwezig om de eindproducten te bewonderen.

Winnend groepje storytelling

Eén van de winnende groepjes - drie in totaal, met elke dag een andere winnaar - was paars 101B. “Het verhaal dat jullie voor Amigos Colombianos bedacht hebben, raakt mensen en is daardoor een succes voor de stichting”, aldus de vakjury. Het winnende groepje kreeg een heuse wisselbokaal uitgereikt, die helaas niet mee naar huis mocht. Daarnaast wonnen de studenten bioscoopkaarten en stagegesprekken bij verschillende opdrachtgevers.