Student aan het woord

Testimonial

'De opleiding Commerciële Economie sprak me meteen aan toen ik op een open dag praatte met een student van deze opleiding. De vakken zoals marketing, consumentengedrag, strategische marketingplanning en marktonderzoek vind ik interessant.'

Sharon Beemsterboer - Tweedejaarsstudent Commerciele Economie

"Bij deze opleiding op locatie Wenckebachweg is het niet de bedoeling dat je alleen in de schoolbanken zit, maar dat je ook met je team aan de slag gaat met een project. In het eerste jaar heb je genoeg aan het opzoeken en verwerken van de informatie uit je studieboeken en de mediatheek (deskresearch), maar in het tweede jaar ligt de lat een stukje hoger bij het maken van een project. Dan moet je er ook op uit (fieldresearch). De afwisseling tussen theorie en praktijk was voor mij een belangrijke factor die meespeelde bij de keuze van deze opleiding. Ook de beroepen die mogelijk zijn na het volgen van Commerciële Economie zijn voor mij belangrijk bij de keuze van deze opleiding. De functies marketingmanager of accountmanager spreken mij bijvoorbeeld erg aan.

De Hogeschool van Amsterdam bevalt me prima. Je kunt eigenlijk altijd met vragen bij docenten terecht."