Hogeschool van Amsterdam

Marketing Communicatie

Cursus

Door effectief te communiceren met externe partijen wordt de naamsbekendheid van jouw onderneming groter. Wat een positief effect kan hebben op de verkoopcijfers. Door het combineren van strategisch en tactisch inzicht met operationele vaardigheden, kan je na het volgen van deze cursus, adequaat advies geven en inspelen op de verschillen in bedrijfsculturen wereldwijd.

Marketing en Communicatie

Tijdens het semester Marketingcommunicatie doe je theoretische en praktische kennis op binnen het vakgebied Marketingcommunicatie, als onderdeel van de marketingmix. Na afronding van dit semester heb je de kennis en vaardigheden om een geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie te formuleren voor een (internationale) onderneming op basis van onderzoek. Vervolgens kan je een volledig uitgewerkt strategisch marketingcommunicatieplan, online marketingplan en een plan voor sociale merkactivatie ontwikkelen en toepassen. Daarnaast zal je kunnen adviseren over culturele aspecten, samenleving en gedragspatronen en adequaat kunnen inspelen op verschillen in bedrijfsculturen in de landen of regio’ s waar het te adviseren bedrijf actief is. 

 

Voor meer informatie, zie de studiehandleiding

For who? De cursus is voor cursisten met een hbo-kennisniveau. 
Certificate  Na afronding van de cursus ontvang je een certificaat.  
Duur

De cursus duurt vijf maanden en bestaat uit twee blokken van tien weken. Lees meer over de opbouw in de jaarplanning.

Start De cursus start 4 of 8 september 2018.
Collegedagen 

Dinsdag- en donderdagavond van 18.40 - 22.00 uur of zaterdag van 10.00 - 16.40 uur. 

Time use

De studiebelasting is gemiddeld 20 uur per week.

Price  De prijs voor het bijwonen van de colleges en maken van de toetsen is € 2100 en de kosten voor boeken bedragen circa € 100. 

Course assignments and exams

The course assignments and exam in this course are:

  • Marketing communications campaigns one of which to be developed in a virtual international team. 
  • Academic paper for which you will have to conduct in-depth research into a marketing communications topic. 
  • Written exam based on a real-life business case in which you will apply your marketing communications knowledge and expertise.
Toelatingseisen

 

Je hebt minimaal een mbo-4-, havo- of vwo-diploma en enige jaren werkervaring.

More information 

Wil je meer informatie over de inhoud van de cursus? Neem dan contact op met cursusverantwoordelijke Nermin Hadžiarapovic.

Voor praktische informatie kun je contact opnemen met deeltijd.economie@hva.nl.

 

Terug naar de opleidingspagina

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 1 oktober 2017