Hogeschool van Amsterdam

CREATE-IT applied research

Weblog: Slimme spiegels: uitkomst of zinloos?

Anders
het logo van de website Marketing Tribune

Binnen de (fashion)retail zijn de laatste jaren veel nieuwe technologieën beschikbaar*. Veruit de meeste technologieën die bedoeld zijn voor de retail, lijken in het leven te zijn geroepen om het winkelen voor de consument leuker of efficiënter te maken. De slimme spiegel speelt duidelijk in op tijdsbesparing en gemak voor de consument. Geen verkeerde ontwikkeling, aangezien de fysieke winkel een zware periode doormaakt. Maar in hoeverre is een slimme spiegel nou echt een uitkomst voor de fysieke winkel?

En zijn er wellicht ook voordelen te bedenken voor de online spelers? Om te proeven hoe het winkelend publiek hier over denkt, zijn er consumenten geïnterviewd. Dit is gebeurd op initiatief van het Lectoraat Crossmedia, van de Hogeschool van Amsterdam.

Referentie

Door: Anne Moes en Harry van Vliet
onderzoeker resp.  lector Crossmedia CREATE-IT applied research
Kenniscentrum DMCI / Hogeschool van Amsterdam


P.S.  Wilt u meer lezen over nieuwe ontwikkelingen binnen de retail? Download dan onze gratis publicatie ‘ The Fashion Retailscape: Innovations in Shopping’.