Hogeschool van Amsterdam

CREATE-IT applied research

Presentatie onderzoeker Anne Moes bij Masters in Retail

3 jun 2015 12:00 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

Onderzoek en praktijk werden bij elkaar gebracht bij de Masters in Retail bijeenkomst op 20 mei waar onderzoeker Anne Moes een grote groep retailers ontmoette.

Masters in Retail (MIR) is een samenwerking tussen Euretco Fashion en Nyenrode Business University. Bij MIR krijgen retailers de kans om zich verder te ontwikkelen als ondernemer.

Anne Moes, onderzoeker bij het lectoraat Crossmedia, gaf aan de deelnemers van MIR een presentatie en ging het gesprek over de toekomst van retail aan. In de presentatie stond het gedrag van de consument centraal. Wat doen ze tijdens het winkelen? Waar winkelen ze? Wat zijn hun behoeftes, zowel online als in de fysieke winkel? En waarom komen consumenten überhaupt nog naar fysieke winkels als ze alles online kunnen krijgen? Ook werd kort het onderzoek naar het effect van beacons aangehaald waar het lectoraat Crossmedia vorig jaar onderzoek naar heeft gedaan.

Vervolgens werd er de diepte ingegaan door twee gespreksrondes te voeren met twee groepjes retailers. De gesprekken gingen over allerlei aspecten van de fysieke winkel: van het gebruik van geur tot big data en van de rol van het personeel tot het integreren van online met offline.