Hogeschool van Amsterdam

CREATE-IT applied research

Mix&Match bijeenkomst Kamer van Koophandel Amsterdam

22 apr 2015 11:24 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

In de creatieve industrie wordt nog weinig gebruik gemaakt van de externe kennis van universiteiten en hbo’s. De bedoeling van deze bijeenkomst was om een match te bereiken tussen de onderzoekswereld en de creatieve industrie. Hoe kun je onderzoek en kennis voor je laten werken? Wat is de toegevoegde waarde van onderzoek, wat levert het je op? Wat zijn ervaringen van collega-bedrijven die gebruik hebben gemaakt van onderzoek? En hoe kun je gebruik maken van regelingen waarmee je onderzoek kunt financieren?

Linde Gonggrijp, de nieuwe directeur van ClickNL trapte de plenaire sessie af. Vervolgens gaf Rolf Bossert inzicht in de SIA-regelingen met een mooi voorbeeld. Irmgard Noordhoek gaf vervolgens een helder overview geven van de financiële mogelijkheden. Chantal Wentink van de RVO kwam aan het woord over de nieuwe MIT regeling. Deze is heel actueel want die gaat eind april van start. Wat is de toegevoegde waarde van onderzoek bij een opdracht? Daarover vertelde Jaap Gerretsen van QLVR uit eigen ervaring.

Na een korte break werd er aan diverse tafels gemixt en gematcht. Lector Harry van Vliet van de HvA zat de tafel rondom het thema ‘Digitalisering’ voor en ging met zo’n twintig ondernemers en belangstellenden in gesprek over actuele en urgente vragen rond digitalisering.