Hogeschool van Amsterdam

CREATE-IT applied research

Lectoraat Crossmedia op de Modefabriek

28 jan 2015 12:52 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

Zondag 25 en maandag 26 januari vond weer hét retail event van Nederland plaats in de Rai te Amsterdam: De Modefabriek. Het Crossmedia lectoraat was er bij, met een lezing over connected consumers en om demonstraties van beacons en de Google Cardboard te geven.

Beacons zijn kleine apparaatjes die door middel van bluetooth bijvoorbeeld merkgerelateerde berichten kunnen versturen naar mobiele telefoons van consumenten. Het lectoraat had twee beacons meegenomen om geïnteresseerden te kunnen laten zien hoe ze ingezet zouden kunnen worden in retail setting.

Ook konden bezoekers van de Modefabriek met behulp van de Google cardboard voor het eerst ervaren hoe het is om een virtuele tour door een winkel te krijgen. De app die nodig is om de byAMFI Store virtueel te ervaren is overigens voor iedereen te downloaden in de Google play store.

Het tweedaagse evenement werd afgesloten met een presentatie over connected consumers. Het lectoraat Crossmedia vertelde over de rol van devices in het shopping proces, de veranderende rol die informatie inneemt, de rol van de fysieke winkel en over de houding van consumenten ten opzichte van in-store innovaties.