Hogeschool van Amsterdam

CREATE-IT applied research

MediaLAB studenten gaan vandaag in discussie met bedrijfsleven op het Mediapark jaarcongres

26 jun 2014 14:01 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

Hoe kunnen 'wearables' ingezet worden in vernieuwende mediaconcepten?

Een studentteam dat bezig is met het project 'Future of TV' van het MediaLAB heeft een interactieve armband ontwikkeld die in contact staat met je smartphone. Zij hebben onderzocht hoe deze armband impact kan hebben op de collectieve kijkervaring van live sportevenementen.

Tijdens een zogenaamde 'Mix & Match' sessie op het MediaJaarpark congres (red. 26 juni, zie http://www.mediaparkjaarcongres.nl/programma/ ) zal dit MediaLAB team onder leiding van Gijs Gootjes en Jos Vrolijk met het bedrijfsleven in discussie gaan over de vraag op welke wijze 'wearables' in de toekomst gebruikt kunnen worden in combinatie met vernieuwende media concepten.

Jos-Vrolijk

'Future of TV' is een project dat in samenwerking met het Crossmedia-lectoraat van CREATE-IT uitgevoerd wordt.

 

 

 

Beelden van het 'Mix & Match' sessie vindt u op de MPJC website.