Hogeschool van Amsterdam

CREATE-IT applied research

Nieuwe Unlike Us Reader: Social Media Monopolies and Their Alternatives

21 feb 2013 16:15 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

Deze Engelstalige reader biedt een kritische kijk in de wereld van sociale media in de vorm van theoretische essays, discussies en artistieke manifesten

Hoe kunnen we de sociale media die we elke dag zo intensief gebruiken - of juist bewust niet gebruiken - beter begrijpen?

 

Het is bekend dat monopolies de wereld van de sociale media beheersen, maar wat zijn de alternatieven? Veel programmeurs, designers, wetenschappers en filosofen onderzoeken de mogelijkheden van een 'gedecentraliseerd' sociaal netwerk. In dit boek bieden zij nieuwe perspectieven op grote mediabedrijven en onafhankelijke netwerken.

Auteurs: Solon Barocas, Caroline Bassett, Tatiana Bazzichelli, David Beer, David M. Berry, Mercedes Bunz, Florencio Cabello, Paolo Cirio, Joan Donovan, Louis Doulas, Leighton Evans, Marta G. Franco, Robert W. Gehl, Seda Gürses, Alexandra Haché, Harry Halpin, Mariann Hardey, Pavlos Hatzopoulos, Yuk Hui, Ippolita, Nathan Jurgenson, Nelli Kambouri, Jenny Kennedy, Ganaele Langlois, Simona Lodi, Alessandro Ludovico, Tiziana Mancinelli, Andrew McNicol, Andrea Miconi, Arvind Narayanan, Wyatt Niehaus, Korinna Patelis, PJ Rey, Sebastian Sevignani, Bernard Stiegler, Marc Stumpel, Tiziana Terranova, Vincent Toubiana, Brad Troemel, Lonneke van der Velden, Martin Warnke and D.E. Wittkower. Institute of Network Cultures, Amsterdam 2013 ISBN 978-90-818575-2-9, paperback, 384 pag.

Gratis online te lezen en te downloaden. Een gedrukt exemplaar is gratis te bestellen op http://networkcultures.org/publications Check ook de boektrailer: https://vimeo.com/59997671