Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

HvA partner van innovatieprogramma Spectacular ArenA eXperiences

ArenA wordt fieldlab voor innovaties rond het meebeleven van sport en grote events

7 jun 2016 11:29 | Afdeling Communicatie

Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam ArenA, iMMovator en TNO gaan samenwerken in het open innovatieprogramma Spectacular ArenA eXperiences. De partners gaan werken aan een intense beleving voor bezoekers van wedstrijden en events, aan innovatieve manieren om op afstand events mee te beleven en er verslag van te doen en aan nieuwe eventvormen.

Op de foto v.l.n.r. René Delwel, penningmeester iMMovator, Geleyn Meijer, faculteitsdecaan Digitale Media en Creatieve Industrie van de Hogeschool van Amsterdam, Jan Wester van TNO en directeur Big Data Value Center en Henk Markerink, CEO Amsterdam ArenA.

Het programma wordt vanuit de HvA geleid door Harry van Vliet, lector Crossmedia. 

Spectacular ArenA eXperiences, dat in de zomer van 2016 van start gaat, richt zich op innovatie rond vier thema’s:

  1. Betere bezoekerservaring voor, tijdens en na het event én op afstand
  2. Meeslepende mediabeleving en media-innovaties
  3. Nieuwe eventvormen
  4. Datagedreven dienstenontwikkeling

Namens de HvA ondertekende Geleyn Meijer, decaan van de faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie, op 6 juni de samenwerkingsovereenkomst tijdens een kick off bijeenkomst van het programma. Spectacular ArenA eXperiences loopt tot 2020.