Hogeschool van Amsterdam

CREATE-IT applied research

Beyond Glass

Project

Ouderen hebben in sommige situaties een tekort aan beweging. In verschillende projecten waarbij de Hogeschool van Amsterdam betrokken is, wordt aan een oplossing voor dit probleem gewerkt.

Beyond glass_project

Uit deze studies wordt duidelijk dat veel huidige exergame systemen een gebruikersinterface hebben die niet intuïtief genoeg is, met name voor de oudere gebruikers. Bovendien zijn de tablet-gebaseerde systemen moeilijk te bedienen en moet de gebruiker bij de Kinect netjes voor de sensor staan, wat het een beperkt werkbaar gebied geeft.

Op dit moment wordt in het Digital Life Centre in het COMMIT programma ‘Virtual Worlds for Wellbeing’ gewerkt aan aanraakgevoelige materialen en nieuwe methoden voor dataprocessing. Het project ‘Beyond Glass’ combineert dit materiaal met andersoortige sensoren (zogenaamde ‘accelerometers’) zodat er een rijke sensingmodule ontstaat die gebruikt kan worden voor innovatieve therapieën en een gebruikersvriendelijkere interface voor exergaming. 

Samenwerking

Het project wordt gefinancierd vanuit het Amsterdam Creative Industries Network en ICT.

PARTNERS