Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Slimme innovaties gaan bezoeker ArenA meer beleving bieden

23 jan 2019 13:19 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

Het Lectoraat Crossmedia is samen met de Johan Cruijff ArenA, Media Perspectives en TNO de initiatiefnemer voor de "Change the Game", mede gesubsidieerd door het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling van de Europese Unie. Als innovatiepartner is dit programma powered by KPMG.

De Johan Cruijff ArenA gaat, in samenwerking met Ajax en de KNVB, nieuwe, innovatieve diensten voor bezoekers ontwikkelen. Slimme innovaties moeten onder anderen zorgen voor extra beleving zoals exclusieve content bij een event, de kortste wachtrijen in het stadion tonen en de snelste weg naar je stoel wijzen. Bedrijven worden daarom uitgedaagd hun stadionoplossingen aan te melden. De meest aansprekende, state of-the-art concepten worden in de ArenA getest en vanaf 2019 aan bezoekers aangeboden.

Lees het gehele nieuwsartikel op de website van Johan Cruijff ArenA

Innovatieve partijen kunnen zich tot eind maart 2019 aanmelden op www.changethegame.eu.