Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Kennis gebundeld in het Retail innovation Platform

12 jun 2018 13:57 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

In de retail verandert er veel. Onder andere door sociaal-culturele veranderingen en ontwikkelingen in demografische trends en nieuwe technologie, staan veel ondernemingen en andere stakeholders voor grote uitdagingen. Dit onderwerp is één van de onderzoeksthema's waar praktijkgericht onderzoek naar gedaan wordt op hogescholen. Vaak wordt dat onderzoek nu nog versnipperd over meerdere plekken uitgevoerd, terwijl samenwerking tussen de verschillende hogescholen zou kunnen lonen.

In de retail verandert er veel. Onder andere door sociaal-culturele veranderingen en ontwikkelingen in demografische trends en nieuwe technologie, staan veel ondernemingen en andere stakeholders voor grote uitdagingen. Dit onderwerp is één van de onderzoeksthema's waar praktijkgericht onderzoek naar gedaan wordt op hogescholen. Vaak wordt dat onderzoek nu nog versnipperd over meerdere plekken uitgevoerd, terwijl samenwerking tussen de verschillende hogescholen zou kunnen lonen.

Het Retail Innovation Platform bundelt de krachten van het onderzoek aan verschillende hogescholen in Nederland, waaronder het onderzoek van de HvA. Door gestructureerd kennis uit te wisselen en waar mogelijk samen te werken, hoopt het platform een nog betere bijdrage te leveren aan de noodzakelijk innovatie in de retailsector binnen Nederland, in het bijzonder op basis van de nationale retail(onderzoeks)agenda. Partners zoals TKI CLICKNL, universiteiten en andere relevante organisaties zijn ook betrokken bij het platform. Ben jij zelf ook bezig met dit onderwerp en wil je graag jouw kennis binnen het platform delen? Dan horen wij het graag. Je kunt contact opnemen met Mayke Steeman: m.steeman@hva.nl.