Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

The Future of Retail

HvA en gemeente Amsterdam stimuleren retailers tot innovatie

6 nov 2017 17:00 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

Wat kunnen winkeliers doen om shoppen in de toekomst leuker en handiger te maken? Hoe kunnen zij meer klanten trekken en inzicht krijgen in het winkelgedrag van de consument?

Het Shopping Street Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam ging hier op maandag 30 oktober samen met de gemeente Amsterdam dieper op in.
  
De informatieve avond voor ondernemers, winkeliersverenigingen, studenten en andere ge├»nteresseerden stond in het teken van innovaties in de retail. Gadgets konden daarbij niet ontbreken. Zo kon het publiek kennismaken met een interactieve producttafel en met de HoloLens, een augmented reality-bril van Microsoft. 

HvA-onderzoekers Anne Moes (lectoraat Crossmedia) en Tibert Verhagen spraken onder meer over het belang van digitale schermen in een etalage; het onderwerp van twee van hun onderzoeken. Daaruit is gebleken dat digitale schermen een positieve invloed kunnen hebben op de intentie van voorbijgangers om een winkel te bezoeken. Vooral de content die getoond wordt, is belangrijk. Anne en Tibert gaven de retailers concrete tips.

Andere sprekers van de avond waren onder andere Evelijn Vissers van retail adviesbureau Q&A en Jan Krijnen van AR4REAL, een bureau voor augmented reality.