Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Lectoraat Crossmedia naar de IBC2017 Amsterdam RAI

Onderzoekers vragen IBC bezoekers over de verwachtingen rondom data-driven innovatie

13 sep 2017 18:29 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

De IBC2017 in de Amsterdam RAI komt er weer aan! Deze week (donderdag 14 tot en met dinsdag 19 september) start de IBC 2017 (International Broadcast Convention) in de Amsterdam RAI en wordt onder de bezoekers en standhouders onderzocht wat de verwachtingen zijn over data-driven innovatie en de betekenis hiervan in de bedrijfsstrategie en mogelijke barrières die daarin worden ervaren. Na afloop van IBC 2017 zullen de resultaten worden vergeleken met de enquêtes van meer dan 500 respondenten in 2016 en kan aangetoond worden of bedrijven daadwerkelijk meer data-driven zijn en of er een verschuiving zichtbaar is welke bedrijven interessant zijn om data mee te delen.

Dit onderzoek wordt verricht in het kader van het tweejarige RAAK-MKB onderzoeksproject “Meer Profijt uit Data”. De Hogeschool van Amsterdam werkt hierin samen met 10 MKB-partijen, kennisinstellingen en netwerkorganisaties uit de media- en ICT-sector. Met het project willen deze partners samen kennis verdiepen over de rol en belang van Data-Driven Innovation voor MKB partijen in de mediasector en concrete bijdragen leveren aan het strategisch innovatiegedrag van deze partijen. Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met de projectleider Wouter Groot (w.j.c.groot@hva.nl) . Lees in het artikel "Het belang van data voor de mediasector" meer over een aantal resultaten van het onderzoek dat is gedaan onder IBC bezoekers in 2016

IBC2017