Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Personalised Aftermovies op laatste editie van Sensation White

4 jul 2017 15:07 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

Het lectoraat Crossmedia gaat a.s zaterdag 8 juli op de laatste editie van Sensation White in de Amsterdam Arena, een pilot van de personal aftermovies testen. Voorafgaand aan deze pilot heeft een multidisciplinair team van afstudeer studenten van de HvA verschillende aanvullende concepten ontwikkeld.

Op deze laatste editie gaan 10 studenten en diverse medewerkers en professionals van de projectpartners een personalised after movie app testen onder Sensation bezoekers. Het is de boedoeling dat bezoekers zelf een filmfragment maken. Na afloop ontvangt elke deelnemer een gepersonaliseerd filmpje van het evenement.

Het project

Het Kiem project "Personalised Aftermovies"is gericht op het effect van gepersonaliseerde aftermovies op de verlening van de beleving bij festivals. Daarbij wordt gekeken naar de beleving van de bezoeker en de technische (front end en netwerk) aspecten om dit mogelijk te maken.

Projectpartners

Binnen het KIEM project "Personal Aftermovies" werkt het Lectoraat Crossmedia samen met creatief bureau Fonk, Amsterdam Arena, Centrum Wiskunde en Informatica en ID&T. 

Kiem project: Personalised Aftermovies

Laatste Sensation White in de Amsterdam Arena