Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Lectoraat Crossmedia vertegenwoordigd op NRWC

17 nov 2016 09:10 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

Vorige week vond in Aarhus, Denemarken, de Nordic Retail and Wholesale Conference (NRWC) plaats. Anne Moes, onderzoeker bij het lectoraat Crossmedia, hield daar een presentatie over het effect van beacons in een fashion retail setting.

De conferentie ging, zoals de naam al doet vermoeden, over retail. Retail in de breedste zin van het woord, want allerlei aspecten van de retail kwamen aan bod. Van logistieke uitdagingen binnen de retail tot kannibalisme bij het openen van een webshop én van de waarde van humoristisch personeel tot de functie van geluid in een supermarkt. Aspecten die alle presentaties gemeen hadden waren 1) de informatie was gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en 2) de informatie was interessant voor retailers en onderzoekers binnen de retail.

Het publiek van de conferentie bestond grotendeels uit promovendi en wetenschappers die onderzoek doen naar verschillende aspecten binnen de retail. De presentatie van Anne was gebaseerd op een onderzoek dat zij en Harry van Vliet in 2015 hebben uitgevoerd. De reacties op de presentatie waren positief. Er was veel interesse in het onderwerp ‘beacons in de retail’.

Nordic Retail and Wholesale Conference 2016