Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Lectoraat Crossmedia levert MarketingTribune tienduizenden views

29 mrt 2016 17:21 | Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT)

MarketingTribune blijft enthousiast over de artikelen geschreven door lector Harry van Vliet en onderzoeker Anne Moes. Inmiddels heeft het lectoraat Crossmedia al drie artikelen op marketingtribune.nl gepubliceerd en de hoofdredacteur is daar maar al te blij mee liet hij aan de Hogeschool van Amsterdam weten. Het aantal views dat de artikelen opleveren zijn dan ook niet mis.

Het eerste artikel dat MarketingTribune van het lectoraat Crossmedia plaatste ‘Het effect van beacons ontmaskerd’ heeft meer dan 13 duizend views. In dit artikel werden de onderzoeksresultaten beschreven van de studie naar het effect van beacons in de byAMFI Statement Store. Effecten op winkelsfeer en aanbeveling waren negatief. Er waren geen positieve effecten van de beacons gevonden.

Het tweede artikel ‘Slimme spiegels: uitkomst of zinloos?’, ging zoals de titel al verraad over de slimme spiegels. Studenten van de minor Fashion in Marketing and Retail, waar het lectoraat nauw bij betrokken is, hebben consumenten geïnterviewd over onder andere deze technologie. Harry van Vliet en Anne Moes hebben vervolgens een artikel geschreven op basis van deze interviews. Met bijna 10 duizend views was ook dit artikel een succes.

Vorige week is het derde artikel gepubliceerd, dat nu al meer dan 10 duizend views heeft opgeleverd. ‘To beacon or not to beacon’ is een artikel dat ook gebaseerd is op de interviews die studenten afgenomen hebben bij verschillende consumenten. Hoewel de consumenten heel verschillend reageerden op het fenomeen ‘beacons’, leken de nadelen voor veel consumenten toch zwaarder te wegen dan de voordelen. 

Lectoraat Crossmedia