Hogeschool van Amsterdam

CREATE-IT applied research

Minor Fashion in Marketing & Retail

Project

De minor Fashion in Marketing & Retail wordt aangeboden door het AMFI in samenwerking met het lectoraat Crossmedia. Zoals de naam van de minor al doet vermoeden, staan nieuwe ontwikkelingen binnen de marketing en retail sector centraal. Technologieën als iBeacon, 3D fitting en augmented reality worden uitgebreid besproken. Ook biedt het lectoraat studenten inzichten als het gaat om het hedendaagse winkelgedrag van consumenten.

hva

Het lectoraat Crossmedia biedt deze minor aan omdat zij naast nieuwe kennis creëren, tevens kennis willen doorgeven. De minor is een goed voorbeeld van hoe onderzoek geïntegreerd kan worden met het onderwijs. 

Hoeveel winkelen consumenten online? Wat is de meerwaarde van de fysieke winkel? En welke rol speelt de smartphone in het shoppingproces? Naast hoorcolleges en interactieve lessen die gegeven worden over onder andere de bovenstaande onderwerpen, worden de studenten tevens betrokken bij een onderzoek dat het lectoraat onder winkels in Amsterdam uitvoert. Tot slot wordt de kans geboden om een zelfgeschreven review over een fashionblog of -app te publiceren op de site www.fashionretailfuture.com.