Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

FOOD FOR THOUGHT - Hoe overleven boekhandels het digitale tijdperk?

Sewdath Ritoe (lectoraat Crossmedia) en Ruben Logjes (CMD en Crossmedia) nemen ons mee in de veranderende wereld van boekhandels.

Evenement

De drukke feestdagen komen er weer aan met kerstinkopen. Snel online het boek bestellen of toch naar de boekhandel, op zoek naar dat ene boek?

CREATE-IT het kenniscentrum van de faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie (FDMCI) nodigt je graag uit voor Food for Thought op 11 december 2018 van 12.00 uur tot 13.00 uur in het Benno Premselahuis, lokaal 00B03 (naast het Makers Lab).

In deze sessie vertelt Sewdath Ritoe, onderzoeker Retail bij het lectoraat Crossmedia, over de uitdagingen die traditionele boekhandels hebben en hoe innovaties kunnen helpen. Ruben Logjes, docentonderzoeker bij het lectoraat Crossmedia en docent CMD zal het hebben over hoe je hiervoor een prototype ontwikkelt en hoe hij binnen zijn vak 'Proof of Concept' de studenten heeft uitgedaagd om hieraan bij te dragen. Samen gaan zij met ons in gesprek over de tussentijdse bevindingen van het project en nieuwe manieren van digitaal presenteren. 

Meld je hier aan in verband met de catering!

 

Programma:

12.00 - 12.10 welkom met broodje

12.10 - 12.30 nieuwe mogelijkheden voor digitaal presenteren

12.30 - 12.50 prototype van innovatieve wijze van presenteren

12.50 - 13.00 open discussie

Sewdath Ritoe

Sewdath werkt sinds 1 juli 2018 als onderzoeker bij het lectoraat Crossmedia van de Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie. Hij doet onderzoek naar de effecten van verschillende innovaties binnen retail. Na zijn studie bedrijfseconomie aan de UvA heeft hij altijd in onderzoeksgerelateerde functies gewerkt. Vanaf 2010 heeft hij als freelancer, marktonderzoekprojecten bij verschillende soorten bedrijven uitgevoerd. 

Ruben Logjes

Naast docent bij de opleiding CMD, doet Ruben bij het lectoraat Crossmedia onderzoek binnen detailhandel en interactiviteit. De twee gerelateerde projecten betreffen winkelverbetering via VR / AR-storytelling, website- en app-optimalisatie, gebruik van sensoren (RFID / NFC / iBeacons), aanpassing en levering (kleding) en personalisatie voor klanten. Binnen de onderzoeksprojecten werkt hij samen met bedrijven en studenten aan reallife opdrachten.

Innovate Bookretailers

Het onderzoeksproject is een initiatief van het PublishingLab van de Hogeschool van Amsterdam en wordt uitgevoerd in samenwerking met boekhandel Athenaeum Roeterseiland Amsterdam, De Nieuwe Boekhandel Amsterdam, Boekhandel Voorhoeve Hilversum, AKO Nederland en de Koninklijke Boekverkopersbond (KBB). Het onderzoek wordt begeleid vanuit het lectoraat Crossmedia, Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie (HvA).