Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Themasessie TM21: ‘Digitale Media’

Welk effect heeft de inzet van digitale media op de museumbezoeker

Evenement

In het onderzoeksproject ‘De Tentoonstellingsmaker van de 21ste Eeuw’ onderzoeken we welk effect de inzet van digitale media heeft op de museumbezoeker. Welke vormen zijn er? Draagt de inzet van digitale media daadwerkelijk bij aan een betere beleving? Wanneer werkt welke vorm van interactie het beste? Om dit te onderzoeken, gaan we eerst het begrip ‘digitale media’ inhoudelijk verkennen. Wat betekent de inzet van digitale media voor de museumsector? Welke voorbeelden zijn er? En wat moeten we nu echt gaan onderzoeken wanneer het over digitale media gaat? De sessie vindt plaats op 3 mei van 11:00-13:00 bij Studio Louter. Je bent van harte welkom om met ons mee te denken; aanmelden kan via projectleider Bernadette Schrandt (b.schrandt[at]hva.nl).

http://designingexperiencescapes.com/

Researching experiences in museums