De Hallen: Branding
130 studenten Citymarketing, Commerciële Economie en Academie van de Stad
ProjectDe Hallen Amsterdam is rond haar opening overal in het nieuws. De eerste markt in de passage was afgeladen en het hotel in de eerste dagen volgeboekt. Hoe hou je de aandacht voor deze plek vast? Studenten Commerciële Economie onderzoeken het!
Het complex De Hallen is een voormalige tramremise gelegen tussen de Kinkerstraat, Ten Katestraat en Bellamyplein in Amsterdam West. De tramremise, als industrieel erfgoed inmiddels een rijksmonument, was in gebruik tussen 1903 en 1996 voor opslag en onderhoud aan trams en bussen van het vervoerbedrijf. De tramremise is omgebouwd en zal uiteindelijk zal naast ongeveer 400 woningen bestaan uit horeca, een hotel, bibliotheek, theater, modeateliers en ambachtelijke bedrijvigheid. De vraag is nu hoe de Hallen zich het best kan neerzetten om Amsterdammers naar de Hallen te trekken.
130 studenten Citymarketing, Commerciële Economie en Academie van de Stad zullen daarom de volgende vragen in hun onderzoek beantwoorden:
- Hoe zal het Hallenkwartier zich op termijn moeten profileren in de stad om aantrekkelijk te blijven voor alle Amsterdammers?
- Hoe kunnen de gebruikers, beheerders, ondernemers en buurtbewoners daar aan bijdragen?