Hogeschool van Amsterdam

Centre for Applied Research on Economics & Management

Seminar 'Vestigingsvoorkeuren van webwinkels' 27 maart 2014

28 feb 2014 00:00 | CAREM

De afgelopen jaren is het aantal webwinkels in Nederland sterk gegroeid. Tegelijkertijd is winkelleegstand in veel winkelgebieden fors gestegen. Waar webwinkels vaak worden gezien als een bedreiging voor winkelgebieden, kunnen ze ook een bijdrage leveren aan het terugdringen van de leegstand. Webwinkels zijn namelijk steeds meer geïnteresseerd in (tijdelijke) fysieke winkelruimte.

In opdracht van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en de Kamer van Koophandel hebben de Hogeschool van Amsterdam en Seinpost Adviesbureau onderzocht in hoeverre webwinkels behoeften hebben aan een 'eigen, permanente winkel', een shop-in-shop en een pop-up store. De resultaten van het onderzoek onder 350 webwinkels, aangevuld met interviews met webwinkeliers en intermediairs, worden gepresenteerd tijdens het seminar 'Vestigingsvoorkeuren van Webwinkels' dat plaatsvindt op 27 maart 2014 in Casa400 te Amsterdam. Alle deelnemers ontvangen gratis een gedrukt exemplaar van het onderzoeksrapport.

Details seminar: Donderdag 27 maart Inloop 13.30 uur / start seminar 14.00 uur / start borrel 17.15 uur Casa400 (Eerste Ringdijkstraat 4, 1097 BC Amsterdam) Inschrijven kan hier (er geldt een maximaal aantal deelnemers).

Programma Voor de uitnodiging en het volledige programma klikt u op de uitnodiging hieronder:

uitnodiging

Voor meer informatie over het seminar kunt u contact opnemen met lector Jesse Weltevreden .