Hogeschool van Amsterdam

Centre for Applied Research on Economics & Management

E-Commerce seminar ‘How to run a successful online business’ 19 februari 2014

29 jan 2014 00:00 | CAREM

Het E-Commerce Research Café (eCRC) en het Centre for Applied Research on Economics and Management (CAREM) organiseren op woensdag 19 februari 2014 het seminar 'How to run a successful online business'. Het seminar biedt docenten en studenten van de Hogeschool van Amsterdam de gelegenheid om zich te laten informeren over het succesvol opzetten van een online business en horen de resultaten van een onderzoek naar de succes- en faalfactoren van webshops.

Deelname aan het seminar is gratis en aanmelden is niet nodig! Het seminar vindt plaats aan de Hogeschool van Amsterdam op woensdag 19 februari 2014:

  • Tijd: 14:00 - 17:30 uur (incl. netwerkborrel)
  • Locatie: H.J.E. Wenckebachweg 144-148
  • Ruimte: A0.11

Programma

  • 14.00 - 14.15 Inloop met koffie en thee
  • 14.15 - 14.30 Opening
    • Door lector Jesse Weltevreden & voorzitter e-CRC John Francisco
  • 14.30 - 15.00 Succes en faalfactoren van webwinkels
    • Door lector Jesse Weltevreden
  • 15.00 - 15.30 Hoe start je een succesvol online bedrijf?
    • Door Durk Jan de Bruin
  • 15.30 - 15.45 Pauze
  • 15.45 - 16.15 Being an e-business specialist
    • Door Willem Naber
  • 16.15 - 16.45 Van keukentafel tot groot magazijn
    • Door Wouter Hol
  • 16.45 - 17.00 Afsluiting
    • Door lector Jesse Weltevreden & voorzitter e-CRC John Francisco
  • 17.00 - 17.30 Netwerkborrel (gratis drankjes)

Sprekers Jesse Weltevreden

Jesse Weltevreden
Dr. Jesse Weltevreden is sinds 2010 lector Online Ondernemen en voorzitter van CAREM. Binnen zijn lectoraat doet hij onderzoek naar de gevolgen van e-commerce op consumentengedrag, de detailhandel en winkellocaties. Jesse Weltevreden is voorzitter van de expertgroep Online Ondernemen van het onderzoeksprogramma Shopping2020 en heeft zich met deze groep gericht op de vraag welke factoren van invloed zijn op de overlevings- en groeikansen van webwinkels in verschillende ontwikkelingsstadia. De resultaten van het onderzoek worden tijdens het seminar gepresenteerd.

Wouter Hol

Wouter Hol
Wouter Hol is één van de oprichters en eigenaren van het bedrijf Rapbid. Dit bedrijf is vooral bekend van de succesvolle webwinkel www.kabeltje.com . Toen Wouter een jaar of 8 was begon hij al met websites maken en als puber verkocht hij veel spullen via verschillende online kanalen. Dit heeft geleid tot oprichting van zijn bedrijf, op zeer jonge leeftijd. Met kabeltje.com heeft hij diverse prijzen gewonnen, o.a. tweemaal een thuiswinkel Award en een vermelding in de Sprout 25 onder de 25.

Durk Jan de Bruin

Durk Jan de Bruijn
Durk Jan de Bruin kwam halverwege de jaren negentig tijdens zijn studie Wiskunde en Informatica aan de Universiteit Leiden in aanraking met internet. Als projectleider e-commerce bij de Technische Unie, begon hij na te denken over een 'afstandbediening voor het internet'. Durk Jan de Bruin hield zijn vader voor ogen als voorbeeld van de onervaren internetgebruiker. Het resultaat was een gebruiksvriendelijke, van opzet eenvoudige verzameling links: www.startpagina.nl .

Willem Naber

Willem Naber
Willem Naber is internetondernemer. Tijdens zijn studie Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam heeft hij de minor Ondernemerschap gevolgd en kwam hij in aanraking met Magento. Al snel startte hij zijn eerste webshop en inmiddels is hij oprichter en eigenaar van ruim twintig webwinkels. Hij is een webshop specialist. Hij adviseert en helpt ondernemers bij het opstarten van hun online business, o.a. via www.igento.nl .