Hogeschool van Amsterdam

Centre for Applied Research on Business and Economics

TOOLKIT DIGITALE MARKETING VOOR WINKELGEBIEDEN: AAN DE SLAG!

Hoe kunnen winkelgebieden succesvol digitale marketingactiviteiten inzetten? Onze praktische toolkit digitale marketing voor winkelgebieden neemt winkelstraatmanagers stap voor stap aan de hand mee.

Web

WAAROM EEN TOOLKIT DIGITALE MARKETING VOOR WINKELGEBIEDEN? We winkelen met z’n allen steeds meer online. Voor winkelgebieden is de online verkoop een bedreiging, want wat online wordt uitgegeven wordt immers niet meer in de fysieke winkel besteed. Aan de andere kant biedt online ook mogelijkheden om de aantrekkelijkheid van winkelgebieden te verhogen, bijvoorbeeld via online marketingkanalen en digitale marketingactiviteiten. Denk bijvoorbeeld aan een website van het winkelgebied, een app, een Facebookpagina of een digitale cadeau- of spaarkaart van het winkelgebied.

Maar welke (marketing)acties moet een winkelgebied ondernemen om de aantrekkelijkheid te verhogen en meer bezoekers te trekken? Hoe zet je het winkelgebied online op de kaart? En wat leveren de marketinginspanningen eigenlijk op?

Allemaal vragen waar menig winkeliersvereniging, BIZ of centrummanager mee worstelt en waar we in het onderzoek Collectief Online een antwoord op zochten.

Referentie Risselada, A. (Photographer). (2018). TOOLKIT DIGITALE MARKETING VOOR WINKELGEBIEDEN: AAN DE SLAG! Hoe kunnen winkelgebieden succesvol digitale marketingactiviteiten inzetten? Onze praktische toolkit digitale marketing voor winkelgebieden neemt winkelstraatmanagers stap voor stap aan de hand mee.. Web publication/site, Amsterdam: CMI HvA. Retrieved from https://www.cmihva.nl/publicaties/toolkit-digitale-marketing-winkelgebieden/
Gepubliceerd door  CAREM 21 september 2018