Hogeschool van Amsterdam

Centre for Applied Research on Business and Economics

Drie manieren om meer bezoekers de winkel in te krijgen

Web

Retailers staan in deze tijden van veranderend consumentengedrag en online concurrentie voor grote uitdagingen. Eén van de grootste uitdagingen is om de passant de winkel weer in te krijgen. Mensen bezoeken de winkelstraat namelijk nog wel, maar de winkel komen ze steeds minder binnen. Opvallend is dat er nog maar heel weinig onderzoek gedaan is naar het zogenoemde store entry decision making fenomeen. Onlangs hebben wij daarom vanuit het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam onderzoek gedaan naar de drijfveren van passanten om een winkel binnen te gaan. De bevindingen worden in dit artikel besproken en vertaald naar manieren om meer bezoekers de winkel in te krijgen.

Referentie Moes, A. (Author), & Verhagen, T. (Author). (2017). Drie manieren om meer bezoekers de winkel in te krijgen. Web publication/site, RetailTrends.
Gepubliceerd door  CAREM 1 februari 2017