Centre for Economic Transformation | CET

Succes- en faalfactoren van webwinkels

Rapport

Terwijl een meerderheid van de webwinkeliers de kans groot acht dat zij in 2020 nog bestaat, blijkt de praktijk behoorlijk weerbarstig.

Zo’n 80 procent van de online ondernemers heeft namelijk nog nooit een modaal inkomen verdiend met de webwinkel. Ongeveer de helft heeft een jaaromzet van minder dan 10.000 euro. En bijna één op de drie webwinkeliers heeft nog nooit een euro winst gemaakt. Dit zijn enkele conclusies uit het eindrapport van de expertgroep Online Ondernemen van Shopping2020.

Referentie

Weltevreden, J.W.J., Boels, D.H.H. & Mau-Sjoe, S. (2014). Succes- en faalfactoren van webwinkels. Rapportage expertgroep Online Ondernemen. Amsterdam: Shopping2020/Centre for Applied Research on Economics & Management, Hogeschool van Amsterdam/Marktplaats Zakelijk

Gepubliceerd door  CAREM 27 januari 2014

Publicatiedatum

jan 2014

Auteur(s)

Stanja Mau-Sjoe

Publicaties: