Hogeschool van Amsterdam

BOOT

BOOT seminar 'De stad als leeromgeving'

Evenement

Hoe breng ik onderwijs en leren samen met het werken aan tastbare maatschappelijke resultaten voor de stad? Welke meerwaarde levert het leren buiten een onderwijsgebouw en in de wijk op? En hoe zorg ik dat studenten niet alleen maar enquêtes uitvoeren in de wijk, maar dat ze ook meekrijgen welk doel dit dient?

LG (21)

Denk op donderdag 1 juni (15:00-17:30) mee over bovenstaande en vergelijkbare vragen en bouw mee aan ‘de stad als leeromgeving’.

BOOT verbindt al enkele jaren onderwijs aan vraagstukken uit de stad. Ook op andere plekken binnen de Hogeschool van Amsterdam en bij onderwijspartners in andere Nederlandse steden is hier al veel ervaring mee opgedaan. Samen met enkele van deze partijen gaat BOOT op 1 juni in op de bouwstenen van leeromgevingen in de stad. We praten over een mogelijke werkwijze die typerend is voor het verplaatsen van het onderwijs naar de wijk. Wat is effectief gebleken en wat niet. Zijn er methodes te onderscheiden om deze verplaatsing van het onderwijs naar de wijk mogelijk te maken?

In 2018 bestaat BOOT 10 jaar. Een mooi jubileum om naar toe te werken als het gaat om het definiëren van bouwstenen in het verplaatsen van onderwijs naar de wijk. Dit doen we graag met jullie; praat en bouw daarom op 1 juni mee aan de stad als leeromgeving!

PROGRAMMA
Dagvoorzitter Egbert Fransen (Pakhuis de Zwijger) voert een gesprek over de ontwerpopgaves voor het creëren van een leeromgeving in de stad met onder andere:

  • Thieu Besselink (the Learning Lab) 
  • Stan Majoor (Lector Coördinatie Grootstedelijke Vraagstukken, Hogeschool van Amsterdam)
  • Lenno Munnikes (Opleidingsmanager Voeding en Diëtetiek, Hogeschool van Amsterdam)
  • Harald Hilbrants (Projectleider WIJS, Gemeente Groningen)
  • Lisa van den Heuvel (Civil Society Lab, Hogeschool Arnhem Nijmegen)
  • Matthijs ten Berge (director the Knowledge Mile)

Tijdens werksessies wordt er volgens ingegaan op de bouwstenen voor:

  • Het opleiden van de professional van de toekomst
    Is multidisciplinair werken de werkwijze voor de professional van de toekomst?
  • Het vormgeven van onderzoek in onderwijs
    Hoe zorg je dat studenten niet alleen maar enquêtes uitvoeren in de wijk, maar dat ze ook meekrijgen welk doel dit dient?
  • Succesvolle co-creatie
    Hoe vind je balans in enerzijds het bijdragen aan maatschappelijke opgaven (social outcome) en anderzijds het bieden van een veilige leeromgeving voor studenten?

DATUM EN TIJD 
Donderdag 1 juni 2017

  • Inloop: 14:30
  • Start programma: 15:00
  • Borrel: 17:00

LOCATIE 
Openbare Bibliotheek Amsterdam
Oosterdokskade 143, 1011 DL Amsterdam

Aanmelden

Gepubliceerd door  BOOT 15 mei 2017