Lunch: Expo Vluchteling Genoeg

FLOOR x Students that Matter

Evenement

Jongeren met een vluchtelingenachtergrond worden vaak, ten onrechte, in hokjes geplaatst. Maar welke verhalen bestaan er naast de stereotypes? Kom lunchen en bekijk de tentoonstelling Vluchteling Genoeg waarin het diverse verhaal van HvA studenten met een vluchtelingenachtergrond wordt getoond.

📆 Dinsdag 14 mei
⏱️ 12.00 - 13.00
📍FLOOR | Wibautstraat 3B - Amsterdam
💰 Gratis toegang
♿️ Rolstoelvriendelijk
🌱 Vegetarische lunch
🤝‍ FLOOR x Students that matter

Tijdens het event wordt er een lunch verzorgd en delen student Amjad Almatni en medewerker Mayke Rameckers kort hoe de expositie in ontstaan en waarom aandacht voor statushouders op de HvA zo belangrijk is. Ook is een van de geportretteerde en de fotograaf aanwezig om in gesprek te gaan over de expositie.

Over de tentoonstelling

De tentoonstelling Vluchteling Genoeg toont verhalen van HvA studenten met een vluchtachtergrond. Het laat de verschillende gezichten, verhalen en achtergronden van zeven jongeren zien die naar Nederland zijn gekomen op zoek naar een nieuwe toekomst. De tentoonstelling is gemaakt door Amjad Almatni en een initiatief vanuit Students that Matter, het platform van de HvA voor studenten met een vluchtachtergrond. Met deze expositie wil hij de diversiteit van deze jongeren laten zien en aantonen dat zij niet aan specifieke normen en waarden hoeven te voldoen om als “vluchteling genoeg” te worden gezien.

Gepubliceerd door  FLOOR 8 mei 2024

Startdatum 14 mei