Alumni

Het LoopbaanCafé: van werk naar werk waar je blij van wordt!

14 jun 2023 09:56 | Afdeling Communicatie

Bijdragen aan een bewuste overgang van studie naar werkende leven. En van eenmaal aan het werk naar het naleven van jouw ambities. Het LoopbaanCafé helpt studenten en alumni van alle opleidingen en van alle generaties. Blik mee terug op een geslaagde eerste editie. En zet 4 oktober vast in je agenda voor de volgende!

Professionals, jong en oud, kunnen een boost gebruiken in zelfredzaamheid, zelfsturing, weerbaarheid en regie pakken op hun eigen loopbaan. De Hogeschool van Amsterdam helpt met het LoopbaanCafé studenten en alumni om te kunnen floreren in hun werk en in hun leven.

8 juni organiseerde het LoopbaanLoket van de HvA, de eerste editie van het LoopbaanCafé:

Met Roos Zwetsloot , kampioen skateboarden. Die inspireerde met haar reis op weg naar een onderneming, een skateboardschool. Haar droom over meedoen aan de Olympische Spelen volgend jaar in Parijs. En over haar kracht om de weg vrij te maken voor jonge meiden die ook willen skateboarden.

Met speed coaching, een workshop over solliciteren en een over profileren. Plus gesprekstafels waar ruimte was voor intervisie.

Met informatie over nascholing, als onderdeel van de maatschappelijke verantwoordelijkheid om ook na het behalen van de studie, alumni te helpen zich te blijven ontwikkelen. Door Gabriëlle Delhaes.

Met Cas van der Ven die met zijn verhaal over werkgeluk het vuurtje bij zijn publiek aanwakkerde. En vertelde hoe hijzelf van binnen in de fik stond, door keuzes gemaakt te hebben, die bij hem pasten. Waar hij blij van werd.

Gemist en wel geïnteresseerd?

4 oktober gaat het Loopbaancafé in de reprise. Deze keer ook voor niet-alumni toegankelijk! Zet de datum vast in je agenda en houd de website www.hva.nl in de gaten.

Meer weten over het Loopbaanloket?

Het LoopbaanLoket is opgericht in november 2020 en is een initiatief van de opleiding Toegepaste Psychologie en is een Living Lab; een plek waar onderzoek, onderwijs en praktijk samen komen. Om de duurzame inzetbaarheid en de mentale gezondheid van jongeren te bevorderen bieden ze coaching, onderzoek en training aan.

Studenten die in de eindfase van hun opleiding zitten, runnen het LoopbaanLoket. Ze werken aanbod- en vraaggericht. Zo hebben ze een vast aanbod in workshops. Maar als er vragen binnenkomen, analyseren we de behoefte en ontwikkelen ze een interventie op maat. Wil je nog meer weten of heb je een concrete vraag? Neem contact op: loopbaanloket@hva.nl

gesprekstafels loopbaancafé

Gesprekstafels